Woningbouw op voormalige ministerielocatie gaat door
Bouwnieuws | Bewerkt door redactie, Bron: ANP
Geplaatst: vandaag
DEN HAAG - De bouw van onder meer maximaal 1200 woningen op de plek van het voormalige ministerie van Sociale Zaken in Den Haag kan doorgaan, meldt de Raad van State (RvS). Die oordeelt woensdag dat de gemeente eerdere tekortkomingen in de plannen "succesvol heeft hersteld".
In een tussenuitspraak over de bouwplannen in augustus vorig jaar oordeelde de RvS dat de gemeente de parkeerdruk in de directe omgeving van de bouwlocatie beter in kaart moest brengen. Het gaat met name om bewoners van de wijk Voorburg-Noord. Enkele maatregelen zorgen ervoor dat "er geen onaanvaardbare parkeerhinder" zal zijn in de wijk, aldus de RvS.
Daarmee kan de bouw van de woningen en voorzieningen zoals winkels en horeca aan de Anna van Hannoverstraat doorgaan. Over de plannen waren bezwaren gekomen van omwonenden. Vorig jaar wees de RvS andere bezwaren al af, zoals dat er onvoldoende stikstofonderzoek was gedaan en dat sprake zou zijn van onaanvaardbare verkeershinder.
Overig Bouwnieuws
|