Interesse bezoekers in digitaal pakeren op parkeervak 2015 h
Javascript is uitgeschakeld

Interesse bezoekers in digitaal parkeren op ParkeerVak 2015 hoog

Geplaatst: 01-05-2015
Interesse bezoekers in digitaal parkeren op ParkeerVak 2015 hoog
Beeld: ParkeerVak

De zesde editie van ParkeerVak, de tweejaarlijkse vakbeurs voor parkeren in Nederland, die van 21 t/m 23 april jl. in de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch plaatsvond, trok iets meer dan 1.500 bezoekers. De tweejaarlijkse vakbeurs had zo’n 100 exposanten en was in oppervlakte iets groter dan de voorgaande editie.

Op de tweede beursdag is de ParkeerVak 2015 Publieksprijs uitgereikt. De ScanBike van de firma SCANaCAR werd winnaar omdat hun innovatie een bijzondere innovatie op het gebied van parkeerhandhaving is. De tweede plaats was voor het fietsparkeermeubel met geintegreerde fietspomp van HR Groep en de derde plaats was voor het parkeertegoed sparen bij gepast ondernemers van IP Parking.

Nieuw deze editie waren de Belevingsstraat, het exploitatie spreekuur en de exposities Innovatieve Bouw & Renovatie, Veiligheid & Parkeren en What’s New!. De expo Innovatieve Bouw & Renovatie liet met meer dan 30 innovatieve projecten zien hoe meerwaarde gecreëerd kan worden. Thema’s waren beleving, mvo / duurzaamheid, verhogen bezettingsgraad, efficiency en fiets- en autoparkeren. De expo Veiligheid & Parkeren toonde hoe een veilige parkeergarage de bezettingsgraad van parkeervoorzieningen verhoogt. In de Belevingsstraat was te ervaren hoe parkeren het gedrag van mensen kan beinvloeden ten gunste van het uiteindelijke doel.

Uit de registratie van de bezoekers blijkt dat 18 procent actief is als directeur, 17 procent is adviseur / consultant, en 15 procent heeft een functie in sales / marketing. Verder is 13 procent algemeen manager en 6 procent is technisch manager / beheerder. Ten opzichte van 2013 waren er deze editie meer adviseurs. Ruim 85 procent van de bezoekers is betrokken bij het nemen van investerings- /aankoop- / inkoopbeslissingen. Dit is hetzelfde beeld als de editie van 2013.

De meest genoemde branches waarin de bezoekers werkzaam zijn: parkeersector (24 procent), bouw, architectuur en infra (14 procent), gemeenten / overheden (12 procent), industrie (9 procent), installatiesector (6 procent) en de dienstverlenende sector (6 procent).

De meest genoemde reden voor een bezoek zijn: digitaal parkeren / ict-oplossingen (27 procent), beheer & exploitatie (24 procent), parkeerdiensten zoals handhaving, bewaking en parkeerders (23 procent), inrichten parkeerterreinen (23 procent), toegangscontrole (22 procent), bouw en ontwikkeling van parkeergarages, -kelders en –daken (22 procent) en aanbesteden, contractering (20 procent). Er waren meerdere antwoorden mogelijk.

ParkeerVak 2015 is een initiatief van de Vexpan, Platform Parkeren Nederland. De vakbeurs is tot stand gekomen in samenwerking met brancheverenigingen zoals NVBEO (Nederlandse Vereniging van Bedrijvencentra, Business Centers en Economische Ontwikkelingen), RAI, FMN (Facility Management Nederland), RECRON (Vereniging van Recreatie Ondernemers Nederland), VVE Belang en Stadswerk.

Na evaluatie wordt bepaald wanneer de volgende editie van ParkeerVak zal plaatsvinden.

Meer informatie
www.parkeervak.nl

Overig Bouwnieuws

Koopwoningen in mei duurder dan een jaar eerder 24-06-2025
'Zorgen over nieuwe bouwcrisis door onduurzaam bouwen" 24-06-2025
Minister gaat bouwregels versimpelen, plafonds en deuren lager 24-06-2025
Klimaatraad: kijk minstens 100 jaar vooruit bij grote projecten 24-06-2025
'Toch duurder uit met dynamisch energiecontract' 24-06-2025
Bouwmarktketen Hornbach profiteert van mooi voorjaarsweer 24-06-2025
Ook Den Haag wil eigen warmtebedrijf oprichten 19-06-2025
'WOZ-waarde tot ruim 11 procent hoger in 2026' 19-06-2025
Gemeente wist niet van afwijkingen in bouw parkeergarage 19-06-2025
Woonbond waarschuwt voor onrechtmatig hoge huurverhogingen 19-06-2025
 

Onze partners

  • Carlisle Construction Materials
  • Kawneer
  • Heembeton
  • Therminon
  • Naxis Energy
  • SOPREMA
  • VIP ISOLUTIONS
Sluit deze advertentie