Minister keijzer optimistisch na nieuwbouwdip
Javascript is uitgeschakeld

Minister Keijzer optimistisch na nieuwbouwdip

Geplaatst: 26-09-2024
Minister Keijzer optimistisch na nieuwbouwdip

DEN HAAG - Minister Mona Keijzer (Volkshuisvesting) blijft optimistisch over het aantal nieuwbouwwoningen dat wordt opgeleverd ondanks de dip in de eerste helft van dit jaar. Die daling is naar verwachting tijdelijk, want "de omstandigheden zijn inmiddels sterk verbeterd", zegt haar ministerie.

Ook het nieuwe kabinet streeft ernaar de woningnood te verlichten met 100.000 extra woningen per jaar. Maar de nieuwbouw viel in de eerste helft van 2024 juist terug. Sinds 2018 kwamen er niet zo weinig woningen bij. Dat lag aan slechte economische omstandigheden voor de woningbouw in 2022 en 2023, denkt het departement. De daling was dan ook "conform de verwachtingen".

"Alle inspanningen van het ministerie van VRO zijn erop gericht" dat Nederland "zo snel mogelijk de dip in de woningbouw achter zich laat en die 100.000 woningen per jaar zo snel als mogelijk gaat realiseren", aldus het ministerie. Het put enige moed uit de stijging van het aantal opgeleverde corporatiewoningen.

Overig Bouwnieuws

'Vraag naar airco's 'explosief' gestegen' 23-06-2026
Huizenprijzen stijgen iets harder in mei dan maand eerder 22-06-2026
Tempo woningisolatie onvoldoende voor behalen miljoenendoel 22-06-2026
'Animo voor zonnepanelen naar nieuw dieptepunt' 22-06-2026
VEH: kwart huiseigenaren kampt met hitte 20-06-2026
Katwijkse raad zet deur open voor miljardenfabriek 19-06-2026
Gunstig voorjaarsweer stuwt inkomsten bouwketen Hornbach 19-06-2026
Wegen en bruggen worden vaker opgelapt om geld te besparen 19-06-2026
Groningen geschokt over fouten in versterkingsrapporten 18-06-2026
Stroomaansluiting steeds bepalender voor waarde bedrijfspand 18-06-2026
 

Onze partners

  • BIA Beton
  • Archidat Bouwformatie
  • Dutch Engineering
  • VELUX Commercial
  • Bloem Sealants
  • Boon Edam Nederland
  • Xella Nederland
Sluit deze advertentie